Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

ΝΟΜΟΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΦΟΙΤΗΤΗ!



Με το πέρας της εξεταστικής περιόδου και με την έναρξη του νέου εξαμήνου, οι φοιτητές ξαναέρχονται σε επαφή με μια ιστορία από τα παλιά, αυτή της καθηγητικής αυθαιρεσίας και της υλοποίησης της σκληρής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στις σχολές. Αναφερόμαστε σαφώς στα μαζικά κοψίματα που παρατηρήθηκαν σε μια σειρά μαθημάτων καθώς και στις περικοπές των 2ων τόμων στα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου.
Πιο συγκεκριμένα, ξεκινώντας με τα αποτελέσματα στα μαθήματα της χειμερινής εξεταστικής, παρατηρούμε ότι για άλλη μια φορά το καθηγητικό μπλοκ έκανε αισθητή την παρουσία του ανάμεσά μας… Στο μάθημα των ΣΔΕ η Κυριάκη κατάφερε να περάσει μόλις το 33% των δηλωμένων φοιτητών. Επίσης, απογοητευτικά ήταν και τα αποτελέσματα στην Ανάλυση ΙΙΙ αλλά και στη Φυσική Ι. Βέβαια δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα όλα τα αποτελέσματα των μαθημάτων και πολλοί θα σπεύσουν να πουν ότι δεν επικρατεί σε όλα τα μαθήματα η ίδια κατάσταση αλλά ήδη πλειοψηφία των φοιτητών της σχολής διαμαρτυρήθηκε για τη δυσκολία θεμάτων στο μάθημα του Κουρκουλή Μηχανική Ι, στο μάθημα της Άλγεβρας της Λαμπροπούλου κ.α.. Οπότε δε θα μας φανεί περίεργο αν παρατηρηθούν στη συνέχεια κι άλλα τέτοιου είδους μαζικά κοψίματα στα υπόλοιπα μαθήματα της σχολής.
Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την άνευ προηγουμένου συμπεριφορά συγκεκριμένων καθηγητών και επιτηρητών κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Πατσαλιάς η οποία, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δικαιοδοσίες που της δίνει η θέση της, προσέβαλε χωρίς κανένα λόγο και αιτία τους φοιτητές που εξεταζόντουσαν στα μαθήματα της μηχανικής στη σχολή μας. Οφείλουμε να δηλώσουμε ότι ποτέ οι φοιτητές δεν υπήρξαν «κλωτσοσκούφι» των καθηγητών και ότι ποτέ οι καθηγητές δεν είχαν το δικαίωμα να αλλάζουν θέση, ακόμα και αμφιθέατρο, όποιον φοιτητή δεν τους αρέσει.
Και περνάμε τώρα στο κομμάτι των δωρεάν συγγραμμάτων. Κομμάτι του νέου νόμου-πλαισίου μιλάει για την εισαγωγή του ηλεκτρονικού συγγράμματος καθώς και για την περικοπή του 2ου τόμου των συγγραμμάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι φοιτητές θα πρέπει να καταβάλουν οι ίδιοι υπέρογκα ποσά προκειμένω να προμηθευτούν τα βιβλία που δεν θα προμηθευτούν (φτάνει να αναλογιστούμε ότι κάθε τόμος των μαθημάτων της σχολής μας κοστίζει γύρω στα 40 ευρώ). Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι οι 2οι τόμοι σε μια σειρά μαθημάτων (πχ Μηχανική ΙΙ, Εργαστηριακή Φυσική, Ρευστομηχανική) αποτελούν παρελθόν.  
Άμα αναλύσουμε από μια διαφορετική σκοπιά την περικοπή των δωρεάν συγγραμμάτων θα καταλήγαμε στο ότι δεν πραγματοποιείται αυτή τυχαία, στην περίοδο που ζούμε. Η κατάργηση του χαρακτήρα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης είναι πλέον γεγονός. Στο βωμό της οικονομικής κρίσης θυσιάζονται κατακτήσεις και κεκτημένα ολόκληρων αγώνων, μεταξύ αυτών και οι δωρεάν παροχές προς τους φοιτητές. Επιπλέον, η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων στοχεύει και στην περαιτέρω δυσχέρανση της φοιτητικής καθημερινότητας εφόσον οι διαλέξεις αποκτούν υποχρεωτικό χαρακτήρα και ο φοιτητής θα αναγκάζεται να παρακολουθεί ατελείωτες ώρες μαθήματος προκειμένω να έχει την διδακτέα ύλη στα χέρια του. 
Από όλα τα παραπάνω καταλήγουμε στο γεγονός ότι οι ρυθμοί σπουδών και η φοιτητική καθημερινότητα αλλάζουν τελείως και ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα σκληρή πραγματικότητα. Ο φοιτητής καλείται να παρακολουθεί τα μαθήματα νυχθημερόν, να περνά όλη του τη μέρα στα φοιτητικά αμφιθέατρα, να έχει στη συνέχεια να διαβεί το Γολγοθά της εξεταστικής στην οποία το πιο πιθανό είναι να καλεστεί να αντιμετωπίσει τον καθηγητικό ρεβανσισμό, προκειμένω να πάρει ένα πτυχίο-διαβατήριο για την ανεργία.
Ο Φοιτητικός Σύλλογος της σχολής μας όλο το προηγούμενο διάστημα βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του αγώνα και έδωσε μάχη ενάντια στο νόμο-πλαίσιο της παιδείας αλλά και σε οποιονδήποτε προσπάθησε να καταπατήσει τα δικαιώματά μας (απειλές για χαμένες εξεταστικές). Έτσι και τώρα, με όπλο τους μαζικούς, ανυποχώρητους, συλλογικούς αγώνες μπορούμε να νικήσουμε!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ-ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
·         Κανονικοποίηση σε όσα μαθήματα το ποσοστό αποτυχίας ήταν πάνω του 50%.
·         Απαλλαγή του Κουρκουλή από τα μαθήματα της Μηχανικής.
·         Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες μας για τα συγγράμματα.
·         Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών.